جستجو در پایگاه اینترنتی کنگره مدیریت
Loading
اخبار روز
بهره وری سازمان های دولتی

بهره وري سازمانهاي دولتی هر کشور، یکی از مهمترین مؤلفه هاي توسعۀ آن کشور محسوب میشود.


ادامه مطلب ...

روش های تحقیق در بازار وتفاوت آن با تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند 


ادامه مطلب ...

استراتژی بازار محوری

در اين مقاله ضمن بررسي ابعاد استراتژي بازار محوري به رابطه ي آن با اهداف بازاريابي توجه شده است . 


ادامه مطلب ...

مدیریت انتقال تکنولوژی

اهميت تكنولوژي به عنوان عامل اصلي و موتور توسعه اقتصادي در جهان امروزمشخص است . تكنولوژي در دامان دانش پرورش مي يابد.


ادامه مطلب ...

کتاب روانشناسی مثبت گرا در کار به چاپ رسید

16 اسفند 1393

در سالهای اخیر دیدگاه های پیرامون رهبری و مدیریت با الهام از روانشناسی مثبت گرا دستخوش تغییرات جالب توجهی در هر دو عرصه نظریه و کاربرد شده است. اخیراً سارا لوئیس، یکی از متخصصان و اساتید برجسته روانشناسی مثبت گرا در کار تلاش کرده با دیدگاهی روشنگرایانه، دقیق و فنی به یکپارچه سازی دانش نوظهور روانشناسی مثبت گرا و مفاهیم مدیریت و رهبری بپردازد که حاصل آن نگارش کتاب ارزشمند و خلاقانه ی روانشناسی مثبت گرا در کار: خلق سازمان الهام بخش با استفاده از رهبری مثبت گرا و توانمندکاوی است که در سال 2011 انتشارات معروف وایلی آنرا به چاپ رسانیده است. در این کتاب نویسنده تلاش میکند با یک چشم انداز مثبت به توسعه دیدگاه کاربرد روانشناسی مثبت گرا درکار با توجه به چارچوب سرمایه اجتماعی و اخلاقیات بپردازد. این نویسنده ترکیب خلاقانه ای از مفاهیم را به کاربرده و ضمن تشریح علمی کاربرد روانشناسی مثبت گرا درکار تلاش کرده تا با استفاده از نتایج پژوهشی و همچنین بیان داستانها و مطالعات موردی بر اعتبار مباحث خود بی افزاید. این کتاب در هشت فصل تدوین شده است

فصل اول: در این فصل نویسنده بیشتر تلاش میکند تا به تمایز بین روانشناسی مثتب گرا و تفکر مثبت پرداخته و چارچوب کلی کتاب و اهمیت روانشناسی مثتب گرا در کار را تبیین کند.

فصل دوم: در این فصل بیشتر صحبت از محیط و فرهنگ سازمانی مثبت گرا و چگونگی تاثیرآنها بر عملکرد بالاست.

فصل سوم: در این فصل نویسنده یکی از چالشهای مهم محیط کار یعنی اشتیاق شغلی را مد نظر قرار داده و ضمن بیان چونگی رابطه آن با عملکرد راهکارهای توسعه اشتیاق شغلی در محیط کار را نیز مطرح نموده است.

فصل چهارم: فصل چهارم موضوع مهم ارتباطات مثبت گرا را در کار مورد توجه قرار میدهد. در این فصل متوجه میشویم که چگونه نوع ارتباطات ممکن است روی عملکرد کارکنان تاثیر گذار باشد.

فصل پنجم: رهبری قلب سازمان است و شاید به جرات بتوان گفت هیچ کتاب مدیریریتی و رفتارسازمانی ای نیست که به به موضوع رهبری اشاره ای نکرده باشد. در این فصل نویسنده رهبری مثبت گرا (رهبری اصیل) را معرفی و به بیان مولفه های آن و همچین تاثیر رهبری مثبت گرا روی تغییر مثبت سازمانی پرداخته است.

فصل ششم: فصل ششم به موضوع رشد مثبت پایدار میپردازد و یکی از دیدگاه های نوین و پر طرفدار روانشناسی مثبت گرا در کار، یعنی سرمایه روانشناختی را پیش میکشد و سپس به بیان رویکرد توانمندکاوی در جهت خلق نتایج مثبت میپردازد.

فصل هفتم: در این فصل روابط انسانی مثبت گرا و با کیفیت بالا و همچنین تیمها و افراد ایجاد کننده انرژی در محیط کار پرداخته میشود.

فصل هشتم: در این فصل نویسنده تلاش کرده ضمن مروری کلی بر چارچوب کتاب مفاهیم آنرا یکپارچه کرده و تحول مثبت سازمان را با استفاده از رویکرد توانمندکاوی توضیح دهد.

در محموع خواندن این کتاب را به اساتید و دانشجویان رشته های علوم تربیتی، مدیریت،رفتار سازمانی، منابع انسانی، پژوهشگران و همچنین مدیران، رهبران و همچنین مشاوران سازمانی پیشنهاد میکنیم.

این کتاب ارزشمند توسط محمد فروهر، عبدالرسول جمشیدیان و دکتر مریم قانع نیا ترجمه و توسط انتشارات پتروشیمی تهران (اسفند 1393) به چاپ رسیده است.


1056
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
عضویت در خبرنامه همایش

مرکز همایش