جستجو در پایگاه اینترنتی کنگره مدیریت
Loading
اخبار روز
بهره وری سازمان های دولتی

بهره وري سازمانهاي دولتی هر کشور، یکی از مهمترین مؤلفه هاي توسعۀ آن کشور محسوب میشود.


ادامه مطلب ...

روش های تحقیق در بازار وتفاوت آن با تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند 


ادامه مطلب ...

استراتژی بازار محوری

در اين مقاله ضمن بررسي ابعاد استراتژي بازار محوري به رابطه ي آن با اهداف بازاريابي توجه شده است . 


ادامه مطلب ...

مدیریت انتقال تکنولوژی

اهميت تكنولوژي به عنوان عامل اصلي و موتور توسعه اقتصادي در جهان امروزمشخص است . تكنولوژي در دامان دانش پرورش مي يابد.


ادامه مطلب ...

همایش معنویت در کسب و کار

20 بهمن 1393

معنویت در کسب وکار

اولین تداعی کننده واژه «معنویت» در ذهن بیشتر افراد، مذهب یا دین می باشد. اگرچه معنویت با مذهب نقاط مشترکی دارد اما خود، حوزه ای مستقل است. معنویت، «احساس وابستگي و درهم تنيدگي عميق میان انسان و جهاني كه در آن زندگي مي كند»، می باشد.

معنویت دمیدن روح درزندگی فرد است. قابلیت و گرایشی است که برای هر فرد ، فطری و منحصر به فرد می‌باشد. این گرایش معنوی افراد را بسوی معرفت، عشق، معنا، آرامش، تعالی، پیوند، شفقت، خوبی و یکپارچگی سوق می‌دهد.

زندگی معنوی به معنای داشتن نگرشی به عالم و آدم است که به انسان آرامش، شادی و امید بدهد.

انسان ها به دو شیوه در جست و جوی شناخت حقییقت پیرامون خود هستند: شناخت علمی و شناخت شهودی یا معنوی. علم و معنویت هردو در جست و جوی حقیقت هستند اما با استفاده از ابزارهای متفاوت. در واقع می توان گفت: علم (عینیت) و معنویت( ذهنیت)، دو ابزار شناخت حقیقت هستند که مکمل یکدیگرند و در کنار هم معنا می یابند.

رابطه کسب و کار و معنویت چه می باشد؟

علاوه بر هوش ریاضی(IQ) و هوش هیجانی (EQ)، هوش سومی نیز به عنوان هوش معنوی (Spiritual Intelligence – SQ)، برای انسان ها شناسایی شده است که امکان استفاده بهینه از این دو هوش را فراهم می کند. معنویت، نمادی بیرونی از هوش معنوی می باشد. معنویت در ارتقای رشد فردی و رشد کسب و کار به عنوان عاملی مؤثر و مثبت ارزیابی شده است. برخی از افراد رشد شخصی را به عنوان معنویت درونی قلمداد می کنند .

با توجه به این‌که معنویت و هوش معنوی در ایجاد ارزش‌ها و دیدگاه‌های افراد نقش عمده‌ای ایفا می‌کند، بررسی این موضوع در کسب و کار ضروری است. مهم‌ترین کاربردهای معنویت و هوش معنوی در محیط کار در سه مؤلفه ظهور پیدا می‌کند: 1- آرامش خاطر و اثر خوبی که این آرامش بر فرد می‌گذارد. 2- ایجاد درک متقابل و گسترش تفاهم یعنی بهبود مهارت‌های بین‌فردی. 3- ایجاد تغییرات لازم و آگاهانه و از میان برداشتن موانع.معنویت دمیدن روح درزندگی فرد است. قابلیت و گرایشی است که برای هر فرد ، فطری و منحصر به فرد می‌باشد. این گرایش معنوی افراد را بسوی معرفت، عشق، معنا، آرامش، تعالی، پیوند، شفقت، خوبی و یکپارچگی سوق می‌دهد.

محورهای همایش معنویت در کسب وکار

  • تاریخچه و معنای معنویت
  • هوش معنوی
  • معنویت در اسلام
  • خودشکوفایی
  • هوش معنوی در کسب و کار
با حضور توامان سخنران های علمی و تجربی :
خانم دکتر سهیلا فرتاش ( عضو هیات علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران )
آقای دکتر باقر غباری ( عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران )
آقای امیر مهرانی ( مربی و مشاور شغل و کسب و کار و مدیر توسعه مجموعه چارگون )
خانم رامش حقیق ( نویسنده کتاب معنویت در کسب وکار )
و با ارائه تجربی معنوی  کارآفرین محمد رضا محسنی ( بنیانگذار مجموعه پیک برتر )
 

1420
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
عضویت در خبرنامه همایش

مرکز همایش