همایش بین المللی مدیریت ایران




جستجو در پایگاه اینترنتی کنگره مدیریت
Loading
اخبار روز
بهره وری سازمان های دولتی

بهره وري سازمانهاي دولتی هر کشور، یکی از مهمترین مؤلفه هاي توسعۀ آن کشور محسوب میشود.


ادامه مطلب ...

روش های تحقیق در بازار وتفاوت آن با تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند 


ادامه مطلب ...

استراتژی بازار محوری

در اين مقاله ضمن بررسي ابعاد استراتژي بازار محوري به رابطه ي آن با اهداف بازاريابي توجه شده است . 


ادامه مطلب ...

مدیریت انتقال تکنولوژی

اهميت تكنولوژي به عنوان عامل اصلي و موتور توسعه اقتصادي در جهان امروزمشخص است . تكنولوژي در دامان دانش پرورش مي يابد.


ادامه مطلب ...

تصمیم گیری ومدلهای آن

آيا تصميم گيري، پديده عجيب و ناشناخته ايست يا آنكه كار راحت و ساده ايست؟ هنوز معلوم نيست كه چگونه، چه موقع و كجا تصميم ساخته و پرداخته مي شود.


ادامه مطلب ...

فرایند توسعه محصول جدید

متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب و کار، فرایند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است


ادامه مطلب ...

مدیریت و مالکیت فکری در سازمانهای دانش بنیان

فرایندهای مستندسازی دانش های کسب شده و یافته های پژوهشی با بهره گیری از مصادیق مالکیت های فکری (به ویژه ثبت اختراعات) و حقوق ناشی از آنها، از فرایندهای ضروری جهت پشتیبانی است.

 


ادامه مطلب ...

حمایت از تولید ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی

17 شهریور 1395

نیمه های شهریور ماه یعنی زمانی که خانواده ها در تکاپوی آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید می افتند آنها که دانشجو هستند در تدارک امتحانات پایان ترم تابستانی هستند و ورود به ترم جدید و آنها که دانش آموز دارند.


کنگره بین المللی جامع مدیریت ایران با هدف بررسی دستاوردها و تجربیات پژوهشی و کاربردی ارزنده پژوهشگران در زمينه معرفی نوآوری های دانش مدیریت وصنعت درحوزه داخلی و بین المللی و تبادل دیدگاه ها و با محوریت مدیریت مالی و سازمان های اقتصادی، مدیریت در شرایط تحریم اقتصادی در آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می گردد. به گزارش واحد خبر این کنگره: نیمه های شهریور ماه یعنی زمانی که خانواده ها در تکاپوی آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید می افتند آنها که دانشجو هستند در تدارک امتحانات پایان ترم تابستانی هستند و ورود به ترم جدید و آنها که دانش آموز دارند، در پی خرید لباس و کیف و کفش و نوشت افزار.

مهر می رسد وحدود 13 میلیون دانش آموز و 4 میلیون دانشجو وارد مدرسه و دانشگاه می شوند و اگر از قشر ضعیف و محروم جامعه که از همان وسایل قدیمی و کیف و لباس کهنه و سررسیدها و سالنامه های کاغذ سفید برای تحصیل خود استفاده می کنند بگذریم بیش از 10 میلیون از این دانش آموزان ودانشجویان توان خرید دفتر و قلم نو را دارند. این 10 میلیون در این یک ماه باقی مانده تا آغاز مهر ، در بازار و فروشگاه ها به دنبال خرید کیف و کفش و لوازم التحریر هستند و حتی دانشجویان هم که دیگر مانند دوره دانش آموزی ذوق کیف و کفش نو را برای مهر ندارند و این چیزها برایشان عادی است، بازهم برای آغاز سال تحصیلی نیاز به خرید کاغذ کلاسوری و جوهر خودنویس و مدادنوکی دارند و این خرید ها گاه در یک خانواده به 50 هزار تومان می رسد و در خانه ای دیگر به یک میلیون و دو میلیون هم در شمال شهر نشین ها و باز بگذریم از کودکی که برای رفتن به مدرسه از کیسه برنج استفاده می کند و کتاب برادر بزرگش و مداد و خودکار خواهر سال بالایی خود را بر می دارد .

حتی می توان از کنار کمپین های جمع آوری سررسید و سالنامه سالم و سفید که توسط خیریه ها بوجود آمده تا سالنامه های نوتاریخ گذشته را به دست کودکان فقیر جنوب شهرها و حاشیه نشین ها برسانند هم گذشت.

اما برویم سر اصل ماجرا و آن اینکه برای جوانان چه باید کرد؟ یک جوان برای اینکه موفق باشد و سری در جامعه بلند کند اول باید اعتماد به نفس داشته باشد و بداند که جوان ایرانی افتخارات بسیاری را در دنیا کسب کرده و اگر این اعتماد به نفس ایجاد شود ، جوان ایرانی می تواند به قله های افتخار دست یابد. حالا اگر این اتفاق نیفتد و بسترش فراهم نشود شاید رسیدن به آرزوها زمان طولانی تری بخواهد.در هر جامعه ای ، این بسترها به خودی خود فراهم نمی شود و ضرورت دارد که اقداماتی موثر در این زمینه توسط دولت و مردم صورت گیرد.

حالا از دولت بگذریم که بیش از 2000 دانشگاه آزاد و علمی کاربردی و پیام نور ایجاد کرده است و مدرک گرایی یکی از مشکلات و معظلات پایه ای و بنیادین جامعه شده و کارآفرینی هم برای جوانانی که توقعاتشان با داشتن مدرک فوق لیسانس و فوق دکترا بالا رفته است و جایگاه های شغلی مناسب با این مدرک تحصیلی هنوز به تعداد دانشجویانش نیست و این وظیفه دولت ها را سنگین تر می کند. مردمی که از این جامعه هستند و با امید به تدبیر دولت جوانان خود را به مدرسه و دانشگاه می فرستند تا بعد از دانش آموختگی شغلی مناسب پیدا کنند و موفقیت فرزندان خود را ببینند اما متاسفانه شاهد هستیم که مردم باید انتظاری از دولت و سیاست های دولتی نداشته باشند.

همین 10 میلیون دانش آموز و دانشجویی که می خواهند کتاب و دفتر و خودکاری بخرند اگر پدر ها و مادرهایشان بدانند که خرید یک دفترچه ایرانی یعنی اشتغال هزاران جوان تحصیل کرده ایرانی و خرید یک دفترچه چینی یعنی رشد اقتصادی چین و سقوط بیشتر اقتصاد ایران و ورشکستگی کارخانجات تولید لوازم التحریر و کیف و کفش و پوشاک ، به یقین اگر عشق به این آب و خاک داشته باشند و آینده جوانان این سرزمین برایشان مهم باشد و خود را از همین مردم بدانند، مطمئن هستم که از برندهای خوب ایرانی خرید می کنند چرا که اگرچه امروز برندهای نامرغوب چینی در بازارهای ایرانی فراوان است و سود خیلی ها در واردات کالاهای چینی است ، اما باز هم می توان برندهای ایرانی باکیفیت را یافت و خیلی از فروشگاه های داخلیمان افتخارشان هم به فروش همین برندهای ایرانی است.

تولید ملی و اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی تحقق نمی یابد مگر اینکه مردم بخواهند و البته باید بدانند که حمایت از تولید ملی و تحریم مردمی کالاهای چینی یعنی یک تعریف عامیانه و واقعی از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که باعث می شود تا جوان ایرانی کار کند و همین اشتغال هم رفع آسیب های اجتماعی بزرگی را از جوانان کشورمان.

بنابر این زمانی که قرار است بیش از 10 میلیون کالا برای ماه مدرسه ، ماه مهر ، ماه تحصیل و دانشگاه خریداری شود، با خرید کالای ایرانی ، به فکر آینده جوانان این مرزوبوم باشیم من نمیخواهم محاسبه کنم که این 10 میلیون کالای ایرانی ، چند میلیارد دلار صرفه اقتصادی برای کشور دارد و کاری ندارم به اینکه چند کارخانه داخلی را سراپا نگه می دارد و از ورشکستگی نجات می دهد فقط یک چیز را خوب می دانم واین که با حمایت از تولید ایرانی، جوان ایرانی می تواند قله های آرزو و افتخار را زودتر فتح کند! به امید روزی که همه جوانان ایرانی مشغول کار باشند و هیچ جوانی دغدغه و نگرانی کار را نداشته باشد و شاهد فرار مغزها به دلیل همین بی کاری ها نباشیم.

ازکلیه علاقه مندان دعوت به عمل می آید تا جهت ثبت نام و ارسال مقالات علمی پژوهشی خود به کنگره مدیریت جامع ایران لینک های مربوطه را کلیک نمایند.

برچسب ها: نگارش مقاله مدیریت، نخستین کنگره بین المللی جامع مدیریت ایران ، راهنمای نگارش مقاله مدیریت ، ثبت نام همایش مدیریت ، تدوین مقاله مدیریت، گواهی پذیرش مقاله مدیریت، مدیریت مالی و سازمان های اقتصادی، مالیات و مدیریت درآمد، مدیریت بودجه، بودجه بندی، سرمایه گذاری ملی، بازاریابی مالی، مدیریت ریسک، مدیریت در شرایط تحریم اقتصادی، مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات، مدیریت صنعتی و اجرایی، مدیریت بحران، مدیریت و مهندسی کیفیت، مقاله مدیریت ، پوسترمدیریت ، مجلات برتر مدیریت ، فراخوان مقاله مدیریت ، پایان نامه مدیریت، جزوه های ارشدمدیریت ، کنکور ارشدمدیریت


211
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 




مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران