همایش بین المللی مدیریت ایران




جستجو در پایگاه اینترنتی کنگره مدیریت
Loading
اخبار روز
بهره وری سازمان های دولتی

بهره وري سازمانهاي دولتی هر کشور، یکی از مهمترین مؤلفه هاي توسعۀ آن کشور محسوب میشود.


ادامه مطلب ...

روش های تحقیق در بازار وتفاوت آن با تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند 


ادامه مطلب ...

استراتژی بازار محوری

در اين مقاله ضمن بررسي ابعاد استراتژي بازار محوري به رابطه ي آن با اهداف بازاريابي توجه شده است . 


ادامه مطلب ...

مدیریت انتقال تکنولوژی

اهميت تكنولوژي به عنوان عامل اصلي و موتور توسعه اقتصادي در جهان امروزمشخص است . تكنولوژي در دامان دانش پرورش مي يابد.


ادامه مطلب ...

تصمیم گیری ومدلهای آن

آيا تصميم گيري، پديده عجيب و ناشناخته ايست يا آنكه كار راحت و ساده ايست؟ هنوز معلوم نيست كه چگونه، چه موقع و كجا تصميم ساخته و پرداخته مي شود.


ادامه مطلب ...

فرایند توسعه محصول جدید

متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب و کار، فرایند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است


ادامه مطلب ...

مدیریت و مالکیت فکری در سازمانهای دانش بنیان

فرایندهای مستندسازی دانش های کسب شده و یافته های پژوهشی با بهره گیری از مصادیق مالکیت های فکری (به ویژه ثبت اختراعات) و حقوق ناشی از آنها، از فرایندهای ضروری جهت پشتیبانی است.

 


ادامه مطلب ...

گام سوم درنگارش مقاله

3 مهر 1395

گام سوم: تعیین متدلوژی مقاله


حالا که می دانیم موضوع مقاله ما چیست و چه یافته ارزشمندی را می خواهیم ارایه کنیم، بایستی مشخص کنیم که چگونه این یافته ارزشمند را با روش علمی به دست آورده ایم (متدلوژی مقاله). در مثال بالا، متدلوژی تحقیق ما می تواند انجام یک مقایسه آماری بین توان حافظه یک گروه کنترل (افرادی که از جستجوی اینترنتی استفاده نمی کنند) و یک گروه اصلی (افرادی که به میزان قابل توجهی در روز از جستجوی اینترنتی استفاده می کنند) باشد. حتی گاهی مشاهده دقیق یک پدیده (مثلا در مطالعات اکتشافی کیفی) می تواند یک روش مناسب پژوهش باشد. متدلوژی مناسب بایستی تضمین کند که یافته های صحیح هستند (روایی) و قابل اتکا هستند (پایایی)

اصل در مقالات علمی این است که هیچ حرفی بدون استدلال و پشتوانه علمی پذیرفته نیست. روش علمی، به صورت کلی یعنی گردآوری سیستماتیک شواهد و استدلالاتی که به صورت منطقی تحلیل شده باشند به شکلی به صورتی صحیح و قابل اتکا یافته تحقیق را پشتیبانی کنند. به عبارت دیگر، روش یا متد یک تحقیق همان مسیر رسیدن از مقدمات تحقیق به یافته های تحقیق است. این مسیر، بایستی این امکان را به مخاطب بدهد که بتواند از درستی و قابلیت اتکای یافته های مطرح شده مطمئن شود. این دو شاخص را به ترتیب روایی (Validity) و پایایی (Reliability) یافته های تحقیق می نامند. متدلوژی مقاله بایستی مبتنی بر پاردایم تحقیق مشخصی باشد، به صورت شفاف و سیستماتیک انجام شده باشد و به شکلی باشد که در نهایت برای استخراج یافته های تحقیق (نوآوری های مقاله) کفایت بکند. اصطلاحات متدلوژی باید مانند وسیله نقلیه قابل اتکایی باشد که مسافران را به درستی به مقصدی که مدنظر است برساند.

 علاقه مندان می توانند جهت آشنایی با دیگر محورهای همایش و اطلاع از روش تدوین مقاله در کنگره جامع مدیریت لینک های مرتبط را کلیک نمایند.

برچسب ها: همایش مدیریت، چاپ مقالات مدیریت ، چاپ مقالات ISI و ISC ،دریافت مقاله مدیریت ، اکسپت مقاله مدیریت ، اکسپت مقالات مدیریت ، نمایه شدن مقاله مدیریت ، نمایه شدن مقالات مدیریت ، ارسال گواهی نامه مدیریت، دریافت گواهی پیش از موعد مدیریت جامع ، هیات علمی مدیریت ، نگارش مقاله مدیریت، نخستین کنگره بین المللی جامع مدیریت ایران ، راهنمای نگارش مقاله مدیریت ، ثبت نام همایش مدیریت ، تدوین مقاله مدیریت، گواهی پذیرش مقاله مدیریت ، گواه پذیرش مقالات مدیریت، اساتیدمدیریت ، پژوهشگران مدیریت ،درباره مقاله مدیریت ،نشریات معتبر مدیریت ، نشریات ISIو ISC ، چاپ فوری مقاله مدیریت ، راهنمای چاپ مقالات در ژورنال های معتبر ، کنگره بین المللی مدیریت مدیریت و مهندسی کیفیت، مدیریت پروژه، مدیریت دانش و تکنولوژی، مدیریت حمل و نقل، مدیریت بازاريابي، مدیریت بازاريابي و ارتباط با مشتريان، مدیریت برند، مديريت ارتباط با مشتريان، مدیریت مالی شرکت‌ها، مدیریت دانش، مدیریت تبلیغات، مدیریت پولی، 


205
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 




مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران