جستجو در پایگاه اینترنتی کنگره مدیریت
Loading
اخبار روز
بهره وری سازمان های دولتی

بهره وري سازمانهاي دولتی هر کشور، یکی از مهمترین مؤلفه هاي توسعۀ آن کشور محسوب میشود.


ادامه مطلب ...

روش های تحقیق در بازار وتفاوت آن با تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند 


ادامه مطلب ...

استراتژی بازار محوری

در اين مقاله ضمن بررسي ابعاد استراتژي بازار محوري به رابطه ي آن با اهداف بازاريابي توجه شده است . 


ادامه مطلب ...

مدیریت انتقال تکنولوژی

اهميت تكنولوژي به عنوان عامل اصلي و موتور توسعه اقتصادي در جهان امروزمشخص است . تكنولوژي در دامان دانش پرورش مي يابد.


ادامه مطلب ...

تصمیم گیری ومدلهای آن

آيا تصميم گيري، پديده عجيب و ناشناخته ايست يا آنكه كار راحت و ساده ايست؟ هنوز معلوم نيست كه چگونه، چه موقع و كجا تصميم ساخته و پرداخته مي شود.


ادامه مطلب ...

آموزش و یادگیری الکترونیکی

5 مهر 1395

سیستم‌  مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) چیست؟


کنگره بین المللی جامع مدیریت ایران با هدف بررسی دستاوردها و تجربیات پژوهشی و کاربردی ارزنده پژوهشگران در زمينه مديريت و صنعت، معرفی نوآوری های دانش مدیریت وصنعت درحوزه داخلی و بین المللی و تبادل دیدگاه هادر سال جاری در تهران برگزار می گردد. این گزارش که در خصوص  سازمان‌دهی یادگیری الکترونیکی که یکی از محورهای این همایش می باشد تهیه گردیده است.

سیستم‌  مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) چیست؟

سیستم مدیریت آموزش (LMS= Learning Managment System)٬ نرم افزاری است که فعالیت آموزش گیرنده را ثبت و پیگیری می کند. به عبارت دیگر٬ این سیستم٬ روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت می کند. یک سیستم مدیریت آموزش قدرتمند٬ مدیریت اجرایی برنامه های آموزشی را در درون یک سازمان تسهیل می کند و همچنین این سیستم فراگیران را قادر می سازد که به همکاری و مشارکت با فراگیران هم تراز خود بپردازند.

این سامانه فهرست کاربران و فراگیران را ثبت٬ رشته های آموزشی را دسته بندی٬ اطلاعات فراگیران را ضبط کرده و نیز گزارشهای ویژه و اختصاصی برای مدیر تهیه می کند.

این سیستم مدرسه آموزش الکترونیکی و فضایی است که برنامه های آموزشی در آن ارائه می شوند. استفاده آموزش گیرندگان از این نرم افزار برای تحصیل و یادگیری در آن زمان که بر روی شبکه حضور می یابند٬ بیشتر شبیه عمل وارد شدن دانش آموزان از در کلاس است. دانش آموزان با استفاده از LMS ٬ واحد درسی خود را انتخاب و مطالب درسی را دریافت می کنند؛ به تکمیل تمرینهای درسی و شرکت در امتحان می پردازند و با استاد و دیگر دانش آموزان ارتباط برقرار می کنند.

 انواع LMS

تمامی سیستم های مدیریت آموزشی مشخصات و ویژگیهای مذکور را دارند٬ ولی این قابلیتها را به اشکال مختلف و با بهره گیری از شیوه های متفاوت فراهم می کنند.

برخی از این سامانه ها برای شبیه سازی کلاسها و فعالیتهای آموزشی٬ محیطهای سه بعدی آموزشی با شکلهای متنوع و سرگرم کننده ارائه می کنند و برخی صرفاً از ابزارهای نوشتاری بهره گرفته و ساده هستند. بعضی به صورت ویدیو بوده و پهنای باند دریافت رسانه ای دارند و برخی ویدیو را در برنمی گیرند.

کاربران می توانند با استفاده از یک مرورگر در سیستم مدیریت آموزشی به صورت تعاملی عمل کنند. فراگیران به محض ورود به شبکه٬ قادرند دروس و اطلاعات را مشاهده و موضوع مورد نظر خود را انتخاب و مطالعه کنند. در عین حال٬ فعالیت کاربر و نتایج آن در بانک اطلاعاتی مربوط به آن ضبط خواهد شد.

 مزایای  استفاده از  LMS

- كاهش هزینه‌های آموزشی، ایاب و ذهاب و تسهیلات كارگاه یا ابزارهای دوره آموزشی و كاهش اتلاف وقت كارآموز

- آموزش تعداد زیادی كارآموز در مدتی كوتاه

- كاهش مشكلات اداری ناشی از انجام مراحل ثبت نام و انتخاب واحد و متعاقب آن كاهش هزینه

- بهره‌مندی حجم كثیری از كارآموزان از آموزش به موقع با دست‌یابی به دوره‌ها یا برنامه‌های آموزشی online از راه دور

- افزایش توانایی و مهارت کاربران در فراگیری اطلاعات

- وجود سیستمی جهت اندازه گیری و ارزیابی آموزشی

- ارایه قوی‌تر عناصر گرافیكی مانند استفاده از هنر، نمودار یا عكس

- وجود اتاق‌های گپ و ابزارهای اشتراكی دیگر که باعث افزایش حضور فعال فراگیر می‌شود.

- امکان تهیه كلیه مواد مکمل آموزشی بدون نیاز به مراجعه به كتابخانه

اهميت سازماندهي آموزش الكترونيكي در ايران

پيشرفت روزافزون تكنولوژي وخصوصاتكنولوژي اطلاعات باعث تغييرات بسياري در زمينه آموزش الكترونيكي شده است عواملي چون كاهش هزينه آموزش، سهولت حضور در كلاس هاي آن لاين،تنوع دروس،زمان انتخاب آن،كاهش هزينه رفت وآمد وانعطاف پذيري زيادآموزش الكترونيكي در گسترش اين دروس واستقبال دانشجويان از اين دروس بي تأثير نبوده است آموزش الكترونيكي در ايران صنعتي نوپا در تكنولوژي آموزشي وآموزش از راه دور است،اما مراكز و مؤسسات آموزشي به ويژه دانشگاه هادر تلاش اند تا هرچه سريعتر الگويي مناسب با ساختار آموزشي وفرهنگي كشور در زمينه آموزش الكترونيكي ارايه كنند

علاوه بر مزيتهايي كه آموزش الكترونيكي ماهيتا از آن برخوردار است، يكي از مهمترين دلايل ضرورت سازماندهي مراكز ومؤسسات آموزش الكترونيكي در ايران،تقاضاي روزافزون آموزش به ويژه آموزش عالي در كشور است كه با توجه به محدوديت منابع و ظرفيت آموزشي در نظام آموزشي فعلي به يك موضوع غامض اجتماعي تبديل شده است وكار آمد ساختن آموزش الكترونيكي مي تواند بخشي از اين مشكلات را مرتفع سازد لذابا توجه به اهداف تعريف شده براي آموزش وتحصيلات دانشگاهي در ايران، اهميت پرداختن به ساختار مراكز و مؤسسات آموزش الكترونيكي به ويژه دانشگاه هاي مجازي در ايران به وضوح روشن مي شود

تعريف آموزش الكترونيكي

 : پيش از آن كه به تعريف آموزش الكترونيكي بپردازيم، لازم است ويژگي هاي آن بيان شود ويژگيهاي آموزش الكترونيكي در يك نگاه اجمالي، عبارتند از

ج- جدايي يادگيرنده از ياددهنده ازنظر فيزيكي

ج- دخالت يك سازمان آموزشي در فرايند يادگيري-ياددهي

ج- استفاده از فناوري هاي جديد به ويژه فناوري ارتباطي

ج- نبودن كلاس هاي يادگيري جمعي منظم و هم از لحاظ مكاني و فراهم كردن زمينه هاي يادگيري

: بنابر اين مي توان آموزش الكترونيكي را چنين تعريف كرد

نظام آموزشي جديد است جهت سازماندهي فرايند يادگيري-ياددهي و نيز تسهيل ارتباط ميان معلم و شاگرد و فراهم كردن زمينه هاي يادگيري مستقل و ارزشيابي نتايج آن به وسيله خود يادگيرنده و سازمان آموزشي است

مزايا و ضرورت هاي آموزش الكترونيكي

وجود ويژگي هاي منحصر به فرد در آموزش الكترونيكي در دهه هاي اخير،موجب افزايش تقاضاي يادگيرندگان و مراكز ارائه خدمات آموزشي براي به كارگيري اين : روش آموزشي در جهان شده است مزاياي زير بخشي از جذابيتهاي استفاده از آموزش الكترونيكي است

مزاياي آموزشي

ج- نداشتن محدوديت مكاني

ج- نداشتنمحدوديت هاي زماني

ج- محدود نبودن ظرفيت پذيرش

ج- در نظر گرفتن استعدادهاي فردي

ج- گسترش فرهنگ يادگيري مستقل

( ج- استفاده از استادان مجرب در حوزه هاي گسترده تر(جغرافياي و تعداد دانشجويان

( ج- امكان تطبيق و بهينه سازي كلاس ها تمرينات و مشاوره با نيازهاي فردي(دانشجو محوري

ج- انعطاف پذيري در اصلاح و تغيير محتوا

ج- افزايش سرعت آموزش

مزاياي غير آموزشي

ج- كمك به حفظ محيط زيست

ج- كاهش ترافيك

ج- كاهش آلودگي هاي هوايي و صورتي

( ج- كاهش نياز به فضاي بسته و كالبدي(كلاسهاي حقيقي

معايب

علاوه بر ويژگي هاي آموزش الكترونيكي، منتقدان ضعف هايي نيز براي آن مطرح كرده اند كه البته بخشي از موارد مطرح شده به مرور تا حدي بر طرف شده است دوري از ارتباطات جمعي در آموزش يكي از معايب مطرح شده براي آموزش الكترونيكي است كه اين موضوع با گسترش كاربرد ويدئو كنفرانس ها و آموزش هاي جمعي و روش هاي آموزشي گروهي مبتني بر وب تا حد زيادي برطرف شده است يكي ديگر از معايبي كه براي آموزش هاي از راه دور از جمله آموزشهاي الكترونيكي بر شمرده مي شود، عدم ارتباط چهره به چهره است كه البته با پيشرفت تكنولوژي ،اين عيب تا حدي زيادي برطرف شده و عدم ارتبط چهره به چهره يكي از ويژگي هاي آموزش الكترونيكي امروزي است وابستگي بيش از حد به تكنولوژي يكي ديگر از معايبي است كه منتقدان براي آموزش الكترونيكي مطرح كرده اند بايد توجه داشت كه هر روش آموزشي متكي بر عناصر خاص خود است وبا توجه به نوع و سطح تكنولوژي هاي امروزي اين وابستگي در ذات آموزش الكترونيكي وجود دارد و روز به روز نيز تشديد مي شود اين وابستگي همانند وابستگي آموزش هاي سنتي به انسان است  با اين همه ، نبايد از نظر دور داشت كه آموزش الكترونيكي قابليت ها و كاربردهاي خاصي دارد كه بايد در جايگاه خود مورد توجه قرار گيرد

اهداف آموزش الكترونيكي در ايران

به كارگيري آموزش الكترونيكي در ايران مي تواند شش هدف عمده و اساسي زير را تأمين كند كه هر يك به نوعي تأثير پذيرفته از آموزش مي باشند  اين  اهداف عبارتند از

اهداف آموزشي

ج- كمك به توانمند سازي افراد براي يادگيري مستقل

ج- كشف و پرورش استعدادهاي پنهان با ايجاد فرصت دوم آموزشي

ج- كمك به پرورش خلاقيت هاي يادگيرندگان از طريق خودآموزي و خود پژوهشي

ج- ايجاد زمينه مساعد براي چرخه دانش در جامعه كه امروزه مهمتر از توليد دانش تلقي مي شود

ج- فراهم كردن زمينه هاي مناسب گذار از آموزش معلم محور به آموزش ياد گيرنده محور از طريق سازماندهي فراينده يادگيري - ياددهي

ج- پا سخ تقاضاي آموزش در كشور به ويژه آموزش عالي

اهداف فرهنگي

ج- فراهم كردن زمينه هاي تبادل آزاد فرهنگي در داخل وخارج كشور

ج- ايجاد زمينه هاي مناسب براي خلاقيتهاي فرهنگي كه ضامن بقاي فرهنگي كشور است

ج- حفظ ويژگي فرهنگي ملي، منطقه اي و محلي براي محا فظت از اصالت فرهنگي در برابر تهاجم فرهنگي

ج- فراهم كردن زمينه هاي رشد فرهنگيدر ميان اقشار مختلف

اهداف اجتماعي

ج- كمك به تحقيق عملي جامعه يادگيرنده

ج- فراهم كردن بستر مناسب براي توسعه پايدار

بهره گيري از ظرفيت هاي اطلاع رساني كشور براي تأمين حق دانسان براي همه با استفاده از روش هاي يادگيري

ج- فراهم كردن زمينه هاي كاهش تنش در ميان خا نواده ها از طريق پذيرش داوطلبان بازمانده از راهيابي به دانشگاه هاي ديگر

اهداف پژوهشي

ج- ايجاد روحيه تحقيق و پژوهش در افراد از طريق ترغيب آنان به اقدام پژوهشي

ج- فراهم كردن زمينه هاي مناسب براي پژوهش در دانش عاميانه و نظام مند كردن اطلاعات مردم دربره مسائل اجتماعي و نحو حل و فصل آنها

ج- فراهم كردن زمينه هاي مناسب براي پژوهش در محل كار و اشتغال محلي و منطقه اي و تحولات ايجاد شده در اين زمينه براي كمك به كار آفريني و خود اشتغالي محلي و منطقه اي

ج- ايجاد تواناي تجزيه و تحليل اطلاعات و استفاده از نتايج آن براي بهبود كمي و كيفي زندگي

اهداف اقتصادي

ج- كمك به تأمين نيروي انساني ماهر جامعه

ج- كمك به بازآموزي نيروهاي شاغل براي سازگار شدن با تحولات نوين كاري و نيز جلوگيري از بيكاري

ج- كمك به غني سازي سرمايه هاي انساني و بالا بردن كار آمدي و بهره وري آنها

ج- ايجاد زمينه مساعد براي ورود عامل دانش و تكنولوژي به دنياي توليد با عوامل سنتي كار

ج- كمك به كاهش هزينه ها از طريق پژوهش و استفاده از اينترنت و اينترانت

ج- كمك به تغيير و بهبود الگوهاي مصرف در سطح جامعه از طريق افزايش دانش ملي

ج- استفاده از آموزش الكترونيكي به عنوان يك استراتژي قوي تجاري و اقتصادي

اهداف علمي

ج- فراهم كردن زمينه هاي آموزش هاي ميان رشته اي و حركت به سوي تلفيق علوم طبيعي با علوم انساني

ج- ايجاد زمينه هاي مناسب براي جذب و تحليل دانش در ميان مردم و عملياتي كردن دانش

ج- ايجاد انگيزه براي ياد گيري دانش جزيي به منظور روان سازي چرخه دانش و فراهم كردن زمينه هاي مشاركت اقشار مختلف جامعه در توليد دانش

ج- ابهام زدايي از علم و وارد كردن آن در متن زندگي

ج- توليد اطلاعات و دانش براي تصميم گيري هاي علمي

ج- ايجاد زمينه براي استفاده مديران از دانش روز

ج- فراهم كردن زمينه مناسب براي شكستن مرزهاي دانش

 

تاريخچه آموزش الكترونيكي در جهان

در سال 1800 ميلادي آموزش از راه دور آموزش مكاتبه اي تلقي مي شد آموزش مكاتبه اي كه با نامه نگاري توسط مدرسه يا مؤسسه هاي واجد شريط اداره مي شد و بين دانشجويان و استادان از طريق نامه نگاري ارتباط برقرار مي كرد مورد توجه دانشجويان  و دانش آموزان بود همزمان با ايالت متحده آمريكا كه در زمينه آموزش از راه دور فعاليت داشت كشورهاي اروپايي دوره هاي آموزشي را قبل از سال 1840 به صورت جزوه هاي خلاصه شده آغاز كرده بودند اولين دوره آموزشي از راه دور دانشگاهي كه در سال 1892 تأسيس شد متكي بر اداره پست اداره مي شد در اواسط قرن بيستم برنامه هاي آموزشي متنوعي نيز وجود داشت كه به سمع و نظر مخاطباني كه نمي توانستند در كلاسهاي متمركز حضور يابند مي رسيد با توجه به شهرت راديو و تلويزيون آموزش دهندگان به تكنولوژي جديدي دست يافتند كه به سيستم پستي براي ارائه آموزش متكي نبود و به اين ترتيب مجوز اولين راديوي آموزشي دانشگاهي در سال 1921 صادر شد كه اولين پايه شكل گيري آموزش الكترونيكي محسوب مي گردد در سال 1960با تكامل و پيشرفت رسانه ها ،تكنولوژي آموزش از راه دور نيز دچار تغييري شد به جاي تكيه بر سيستم پستي براي ارائه مي شد دانشگاه ها با استفاده تركيبي از ابزار چند رسانه اي مالتي مدييا و ساختارهاي اداري براي پشتيباني آموزش از دانشجويان ثبت نام مي نمايند به نحوي كه علاوه بر انگلستان و آمريكا در ساير كشور هاي اروپايي و آسيايي مؤسسات آموزش الكترونيكي توسعه يافت امروزه كلاس هاي مجازي به دليل وجود تكنولوژي هاي همگاني چون تلويزيون، راديو و همچنين فناوري هاي جديد همچون لپ تاپ دسك تاپ و شبكه هاي كامپيوتري رو به افزايش است

مسلما اختراع تلويزيون و ويدئو بزرگترين تأثير را بر آموزش راه دور داشته است اما كامپيوتر هاي شخصي و اينترنت باعث باز آفريني چهره آموزش شده اند و موجبات يادگيري و آموزش دانشجويان را از فواصل دور فراهم كرده اند در سال 1980 پخش تلويزيوني با ظهور ماهواره خدمات برنامه اي كابل تغيير يافت و موجب تحول در صنعت آموزش الكترونيكي شد با ظهور اينترنت اولين دروس دوره كارشناسي به صورت آنلاين توسط انستيتوي فناوري نيوجرسي در سال 1984 ارائه دروس دوره كارشناسي و تحصيلات تكميلي در رشته مهندسي و اعطاي مدارك تحصيلي به دانشجو يان افتتاح كند اولين آنلين ها توسط دانشگاه فونيكس در سال 1989 ارائه شد و دانشگاه مجازي كاليفرنيا با ائتلاف 100 دانشكده ودانشگاه و با ارائه بيش از 1500 درس افتتاح شد علاوه بر آثار چاپي، برنامه هاي صوتي، تصويري و ماهواره ، اينترنت و لوح فشرده اين قابليت را دارند كه به عنوان بزرگترين رسانه براي آموزش از راه دور مطرح گردند در آموزش، از رسانه هاي مختلفي استفاده مي شود و جاي هيچگونه تعجبي نيست كه اينترنت ، جزو موارد انتخابي دانشجويان و دانش آموزان باشد با ارائه آموزش از طريق شبكه جهاني وب حتي مسافران تجاري يا دانشجويان در مناطق قرنطينه شده مي توانند از كلاس هاي مجازي دو سويه استفاده كنند و مهم نيست كه كجا زندگي مي كنند ودر چه موقعيت زماني به سر مي برند با رواج استفاده از ارتباطات ديجيتالي فرصت هاي بي شماري در زمينه آموزش الكترونيكي براي هر كسي در هر زمان و مكاني از اين جهان فراهم آمده است با تركيب تكنولوژي هاي جديد مانند انيميشن و ويدئو در سطوح مختلف با رسانه هاي قديمي تر آنلاين ، استاد آموزشي الكترونيكي مي توانند دروس دو سويه موفقي را ارائه دهد دانشجو در چنين دوره آموزشي بايد قدرت انتخاب همزمان و غير همزمان را در محيط آموزشي داشته باشد سؤال اين است كه در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد ؟با اطمينان مي توان گفت تا زماني كه مردم به آموزش نيازمندند ، در الگوي جديد،آموزش الكترونيكي عرصه اي پر تحرك و روبه رشد خواهد داشت

تاريخچه آموزش از راه دور در ايران

آموزش از راه دور در كشورمان به جز تجربه كوتاه دانشگاه آزاد قبل از انقلاب و دانشگاه پيام نور مبتني بر استفاده از شيوه ارتباط از راه دور ، داراي سابقه طولاني اي نيست در پايان دهه 70 آموزش مجازي در دستور كار دانشگاه تهران قرار گرفت و پروژه هاي تحت اين عنوان آغاز شد در سال 1380 سايت آموزش مجازي دانشگاه تهران با ارائه 9 درس براي دانشجويان روزانه دانشگاه راه اندازي شد و از نيم سال اول تحصيلي همان سال، آن بهره برداري شد در همان سال وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تأسيس دانشگاه اينترنتي خبر داد كه تحت نظر آن وزارت ، ولي به صورت مؤسسه غير انتفاعي نوع اول در سراسر كشور خدمات آموزشي  ارائه خواهد داد به دنبال آن تعدادي از دانشگاه ها اعلام كردند كه راه اندازي آموزش الكترونيكي را جزو برنامه هاي خود قرار داده اند و در حال حضر تعدادي از آنها دروسي را به صورت تك درس براي دانشجويان حضوري خود ارائه كرده اند اندكي بعد از اقدام دانشگاه ها در استفاده از روش آموزش الكترونيكي ، آموزش وپرورش كه بزرگترين بخش آموزشي كشور است ، فعاليت هايي را در اين زمينه شروع كرد و در حال حاضر تعدادتعداد مؤسسه خصوصي نيز از روش آموزش الكترونيكي بهره مند هستند از آنجا كه نظام آموزش الكترونيكي در كشورمان در مرحله شكل گيري و آزمون و خطا به سر مي برد ، در ادامه بحث به برخي موانع اجرايي كه سيستم آموزش الكترونيكي در ايران احتمالا با آن مواجه  خواهد شد، اشاره مي كنيم

موانع و مشكلات استفاده از نظام آموزش الكترونيكي بي ترديد ، اساس ايده آموزش الكترونيكي در كشور ما نيز با مخالفت هايي مواجه شده است كه امري طبيعي است زيرا جايگزيني يك نظام نوين ونوپا به جاي نظام سنتي همواره با مقاومت هاي متعددي روبه رو مي شود آموزش الكترونيكي يك تحول در سيستم آموزشي كه الزاما فرهنگ خاص خود را در پي دارد و همين امر ممكن است موجبمخلفت عده اي با اساس استفاده از اين شيوه آموزشي شود اگرچه دغدغه هاي فرهنگي امري منطقي است اما مخالفت اساسي با يك تحول تكنولوژيك ، منطقي به نظر نمي رسد ، زيرا دسترسي وتسلط بر تكنولوژي ارتباطات و بهره گيري از آن در امر استراتژيك ومهم آموزش و تربيت نيروي انساني ، خود يكي از مؤلفه هاي مهم قدرت محسوب مي شود و نبايد از آن غافل بود از سوي ديگر ، گسترش بي وقفه و كم هزينه سيستم آموزشي الكترونيكي در سراسر دنيا ، ضرورت استفاده از اين روش آموزشي را اثبات مي كند يونسكو طي بيانيه اي اعلام كرده است استادان مؤسسه فناوري ماساچوست آمريكا به زودي تمامي دروس آموزشي خود را در اين دانشگاه براي استفاده عموم در اختيار علاقه مندان قرار خواهند داد بر اساس اين گزارش ، ظرف چند سال آينده بيش از چند هزار ماده درسي به طور رايگان در اختيار استادان ، محققان و دانشجويان سراسر دنيا به ويژه كشورهايدر حال توسعه قرار خواهد گرفت

كمبود ابزار و مهارت

براي بهره گيري از نظام آموزشي الكترونيكي ، وجود حداقل امكاناتي براي هر دانشجو ضروري است كه مي توان از كامپيوتر و اشتراك در اينترنت در زمره اين ابزار نام برد در اين ابزار، مهارتهايي از قبيل آشنايي و تسلط بر استفاده از كامپيوتر و اينترنت لازم است به علاوه ، ظرفيت مخابراتي كشور هم در حدي نيست كه پاسخگوي آموزش مجازي و توسعه روز افزون آن باشد

طبق آمار ارائه شده در برخي جرايد ، در حال حاضر سهم سرانه5/1 ميليون دانشجوي سراسر كشور براي دسترسي به اينترنت بسيار محدود و تقريبا 8 بايت در ثانيه است اگر هر دانشجو، متقاضي كمترين حجم از اينترنت باشد، در آن صورت به حداقل 12 مگابايت اينترنت نياز است كه اين رقم با ظرفيت فعلي وزارت پست و تلگراف كه 5/2 مگا بايت گزارش شده است ، فاصله بسيار دارد بنابراين اين موفقيت نظام آموزشي الكترونيكي در كشور مستلزم اقدامات اساسي و رفع موانع متعدداست و نبود پيش بيني و محاسبه كارشناسانه آنهاممكن است آينده آموزش الكترونيكي را با مشكلات جدي مواجه سازد.

علاقه مندان می توانند جهت آشنایی با محورهای همایش و همچنین آشنایی با روش تدوین مقاله در کنگره بین المللی مدیریت جامع ایران، لینک های مرتبط را کلیک نمایند.

برچسب ها : همایش مدیریت ، همایش بین المللی مدیریت جامع ، معرفی همایش مدیریت جامع، گواهی مدیریت ، گواهی نامه همایش مدیریت، چاپ مقالات مدیریت ، چاپ مقالات ISI و ISC ،دریافت مقاله مدیریت ، اکسپت مقاله مدیریت ، اکسپت مقالات مدیریت ، نمایه شدن مقاله مدیریت ، نمایه شدن مقالات مدیریت ، ارسال گواهی نامه مدیریت، تدوین مقاله مدیریت، گواهی پذیرش مقاله مدیریت ، گواه پذیرش مقالات مدیریت، اساتیدمدیریت ، پژوهشگران مدیریت ،درباره مقاله مدیریت، نخستین کنگره بین المللی جامع مدیریت ایران ، راهنمای نگارش مقاله مدیریت، درباره مقاله مدیریت ، نشریات معتبر مدیریت ، نشریات ISIو ISC ، چاپ فوری مقاله مدیریت ، راهنمای چاپ مقالات در ژورنال های معتبر ، کنگره بین المللی مدیریت ، کنفرانس بین المللی مدیریت ، همایش بین المللی مدیریت، مدیریت مالی، مدیریت مالی و سازمان های اقتصادی


832
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
عضویت در خبرنامه همایش

مرکز همایش